جـــوان مـیـنـابــی

جوانان شهرستان میناب
Instagram

جـــوان مـیـنـابــی

جوانان شهرستان میناب

اسلایدر

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
جـــوان مـیـنـابــی

فضایی برای معرفی هرچه بیشتر این شهر جنوبی ایران؛ همچنین تلاش برای معرفی آداب و رسوم، صنایع دستی، محصولات غذایی، کسب و کار و نوع گویش های مختلف این شهرستان به جوانان امروزی...

«مرجعی برای جوانان میناب»

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است


  

برای مشاهده تصاویر بیشتر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۵ ، ۱۰:۱۹
میثم حسن زاده

دریافت
حجم: 5.76 مگابایت

آهنگ جدید محمد منصور وزیری روزگار اسمش گلستون

آهنگی است شنیدنی در وصف میناب و شعری زیبا از سید هادی هاشمی

این آهنگ زیبا برای اولین بار در جشواره انبه ویاسمین گل امسال به صورت زنده اجرا شد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۵ ، ۰۸:۱۷
میثم حسن زاده


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برنامه احیای دشت میناب را به شورای عالی آب را ارائه خواهیم داد تا در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر دوشنبه در همایش بررسی ابعاد زیست محیطی فرونشست های میناب با قدردانی از مردم فهیم و بیدار و تشکل های دلسوز و هزار نامه مردم میناب، عنوان کرد: به دلیل ابعاد زیست محیطی و گستردگی فرونشست ها در میناب حضور پیدا کردیم و از منطقه بازدید داشتیم و صحبت های مردم را از نزدیک شنیدیم.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از ابتدا بر نقش مردم و شنیدن صدای مردم تاکید داشته و برای شنیدن صدای مردم آمادگی داریم چون مردم حق دارند مشکلات خود را مطالبه کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۸:۴۶
میثم حسن زاده


به گزارش میناب جنوب:

مسئولین شهرستان میناب نسبت به اتمام پروژه شاهراه فرهنگی و نبض ارتباطی شهرهای اطراف میناب با یک حرکتی منسجم اقدام و عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  میناب جنوب ، از آنجایی که بلوار دانشگاه میناب در شش ماهه دوم سال حجم ترافیک و اوج تردد ماشین های سنگین و نیمه سنگین را به خود یدک می کشد این در حالی است که عملیاتهای عمرانی در طول این مسیر  همچنان نیمه کاره رها شده است.

با توجه به اینکه خیابان دوبانده بلوار دانشگاه میناب شاهراه ارتباطی با دانشگاه ها، اداره زندان شهرستان و روستاهای همجوار می باشد خیابانی است که شهرستان بشاگرد و شهرهای سندرک و هشتبندی را به  میناب وصل می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۱:۰۸
میثم حسن زاده

یکی از نمونه های بارز نشانه های تمدن و قدمت در این دیار محوطه تاریخی نخل ابراهیمی است که در دوران اشکانی به عنوان مهمترین و بزرگترین دژ کشور در جنوب ایران محسوب می شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران:

شهرستان میناب به دلیل دارا بودن باغهای انبه ،خرما ، لیمو  و زمینهای زراعی حاصلخیز یکی از قطبهای کشاورزی هرمزگان است ، این شهرستان با سابقه تاریخی درخشان مهد  تمدن ، فرهنگ  و هنر ایرانیان در هرمزگان بوده است .

محوطه تاریخی نخل ابراهیمی میناب در ۱۵ کیلومتری غرب شهر میناب و در شمال روستای نخل ابراهیمی قرار دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۰:۱۹
میثم حسن زاده

البته  این مستند بدون صدای گوینده منتشر شده

و فقط صداهای طبیعی و صحبت های روستاییان در آن شنیده می شود.

 

فرمت = flv

حجم =  78.5 MB

دانلود


دانلود با کیفیت بالا

با حجم = 245 MB


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۵ ، ۰۷:۴۶
میثم حسن زاده

چهارمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل 21 تا 24 تیر امسال

با شعار " میناب شهر شور و شادی"

"انبه" و "یاسمین گل" دو میراث گوهر بار شهرستان میناب هستند چند سالی است مردم و مسئولان با بر پایی جشواره شکر گزاری انبه و گل یاسمین تلاش می کنند این میراث ارزشمند را در کشور به عنوان نماد و هویت شهرستان میناب مطرح کنند.

  همچنین تلاشی است برای بهبود وضعیت هر چه بیشتر باغداران پر تلاش میناب که چندین سال است که در معرض کم آبی و خشک شدن این سرمایه های ارزشمند خود هستند .


 انبه و یاسمین گل


میناب شهری است که با نام انبه ، و انبه با نام این شهر با هم گره خورده اند ، انبه یک میوه خوش طعم و خوش بو  است این میوه  ارزشمند در حدودا 500 تا 600 سال پیش توسط بازرگانان و تجار به میناب اورده شده و هم اکنون چندین نمونه از این میوه در میناب کشت می شود. طعم انبه رسیده و تازه شبیه مخلوطی از طعم هلو و آناناس است و بسیار آبدار و خوشمزه است. همچنین لقب شاه میوه ها را نیز یدک می کشد و بودایی ها این میوه را  میوه بهشتی لقب داده اند.

شهرستان میناب رتبه اول تولید انبه در ایران را دارد و از این رو این شهرستان را قطب تولید انبه کشور می دانند. وسعت باغ های انبه شهرستان میناب حدود یک هزارو 760 هکتار با تولید سالانه 15هزار و 630 تن است هر ساله برداشت انبه از اواخر خرداد شروع و تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

همچنین نام انبه ما را به یاد طعم ترشی های ترش انبه بر سر سفره ها می اندازد که آن نیز تداعی کننده ی نام میناب هستند مردم میناب و باغداران آن بعد از نابودی لیمو ترش در این منطقه برای امرار معاش چشم امید شان به همین درخت انبه می باشد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۵ ، ۱۰:۳۷
میثم حسن زاده

مدیرعامل یک شرکت هلدینگ کره‌جنوبی:

375 میلیون دلار در میناب سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت هلدینگ جلگه‌های آفتابی کره‌جنوبی گفت: 75 میلیون دلار برای ساخت کارخانه و 300 میلیون دلار در جهت اکتشاف و بهره‌برداری از معادن شهرستان میناب سرمایه‌گذاری می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، "سو"(sou) بعدازظهر امروز در نشست سرمایه‌گذاری معادن که با حضور فرماندار ویژه میناب، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان که در محل فرمانداری میناب برگزار شد، گفت: هدف ما شناسایی معادن غنی در منطقه و سرمایه‌گذاری در جهت ایجاد کارخانجات بزرگ در میناب است.

وی افزود: کارخانه‌هایی در این زمینه ایجاد خواهد شد که به منابع طبیعی ضرر و زیانی وارد نکند و سعی بر این است تکنولوژی‌هایی وارد ایران شود که برای اولین بار پس از کره‌جنوبی در ایران آن هم در میناب به اجرا درآید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۵ ، ۰۹:۱۶
میثم حسن زاده

مستند «راه دور دریا» ساخته حسن بنی هاشمی روایتی  از استان هرمزگان دهه 50 است.

ویدئو های زیر  مستندی است از شهرستان میناب و قسمتی از مستند راه دور دریا که ما در سه قسمت

این مستند را برای دریافت به علاقه مندان به شهرستان میناب در اختیار شما قرار داده ایم.


قسمت 1 صنایع دستی و روستای بهمنی


دریافت
حجم: 29.8 مگابایت

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۷:۰۵
میثم حسن زاده